Topic: verhaal rond de schoen gedo

Ik haat Twitter net zo veel als de volgende persoon, maar ik heb altijd gedacht dat ik ongevoelig was voor de corrupte invloed ervan. Ik vind het jammer om te melden dat ik ongelijk had.
Vorige week zag ik tijdens het scrollen door mijn feed dat een prominente stem in hardloopmedia beweert dat Nike Nike Air Force 1 Womens zojuist de nieuwste versie van de felbegeerde 4% raceschoen had uitgebracht. Er was een gevoel Adidas Superstar Femme van urgentie in de aankondiging; blijkbaar ging de Nike Zoom Vaporfly 4% Flyknit snel. Het was alles wat ik nodig had om te horen. Binnen enkele minuten gaf ik mijn creditcardgegevens over aan Nike.com en stelde ik een nieuwe, dubieuze PR in door $ 250 uit te geven aan een paar loopschoenen. Ten minste was ik niet de enige lemming die zichzelf afvuurde van de e-commerce Nike Air Huarache Femme klif, omdat de schoenen dezelfde dag uitverkocht waren. (Ik controleerde.)
Onnodig te zeggen dat de timing van de nieuwste productlancering van Nike niet toevallig was. Op zondag zag ik de Chicago Marathon, waar het bedrijf een belangrijke sponsor is. Kijk, de overgrote meerderheid van professionele hardlopers had dezelfde racer waarop ik mijn huis had verpacht.
"Het is interessant Adidas ZX 700 Mujer om te zien dat de meeste van de koplopers hetzelfde schoeisel dragen," zei een Nike Air Huarache Donne commentator van NBC. Misschien was er bang dat het netwerk een of andere wet van onpartijdigheid dreigde te schenden, maar de andere omroeper vroeg snel dat ze de identiteit van het 'schoenenbedrijf' niet zouden onthullen. Het was een indrukwekkende en totaal overbodige daad van discretie.
De 4% Flyknits zijn niet discreet. Hun fluorescerende vermillion colorway, gecombineerd Nike Air Max 90 Womens met de algemene mediahype rond de schoen, betekent dat hardlopers ze niet kunnen dragen en incognito zijn, wat natuurlijk het punt zou kunnen zijn. Het is vrijwel onmogelijk om een ??paar 4% s te rocken, zonder jezelf uit te dagen als het type persoon dat $ 250 uitgeeft aan hardloopschoenen. Het zou een ding zijn als de Vaporfly 4% gewoon een nieuw high-end item was in een winkelcategorie Nike Air Max 270 Femme die steeds meer versmelten met de luxe markt. Maar sinds de onthulling vorig Nike Air Max 720 Dames jaar is het verhaal rond de schoen gedomineerd door hoe het onderscheidende ontwerp kan bijdragen aan het verbeteren van de bedrijfseconomie met vier procent (vandaar de naam) en dragers naar snellere tijden drijft. Nike heeft zelfs een studie laten uitvoeren om te bewijzen dat dit het geval was. Vorige maand ontving de 4% PR van onschatbare waarde toen Eliud Kipchoge het Adidas Ultra Boost Femme wereldrecord van de marathon met 78 seconden weghaalde tijdens het dragen van de schoen.
Het was slimme marketing van Nike om "4%" in de productnaam op te nemen, opdat niemand zou vergeten dat deze schoen belooft je prestaties te verbeteren. En dat is het ding: een paar Vaporfly 4% dragen is om stilzwijgend te erkennen dat je in die belofte gelooft. Het is om aan je mede lopers aan te kondigen dat je niet alleen het type persoon bent dat $ 250 uitgeeft aan hardloopschoenen, Nike Roshe Run Femme maar je doet het omdat je echt gelooft dat ze je sneller zullen maken!

Thumbs up